Hadd osszak meg a kedves érdeklődőkkel - két írást citálva - egy rendkívül tanulságos történetet, amelynek mindegyik rétege érdekes - szerintem. Íme:

"KORPÁBA KEVERVE
Válasz a HVG 2008/51-52.számban megjelent Rádi Antónia: Korunk őse című cikkére

Aki korpába keveredik, megeszik a disznók. Aki tehát óvakodik attól, hogy szellemi sertéstáp legyen, ne keveredjék korpába. Ám mi a helyzet azzal, akit bele kevernek? Mint engemet és a YOTENGRIT könyvekben publikált hagyományt? Mert Rádi Antónia alaposan korpába kevert engemet is, a rábaközi tudók hagyatékát is.
Annak tényleg ideje, hogy fölfigyeljünk a Kádár -korszak nemzetietlenségéből föllángoló új nemzeti ébredésre -és túlébredésre.....
Ez nagyon veszélyes állapot. A tiport lelkű magyar, ha szellemi minősége megmenti attól hogy a dialektikus materializmusból irracionális materializmusba süllyedjen, eszmei kapaszkodókat keres. Ha más nem áll rendelkezésére, a régi klisék szellemiségét hordozó új mozgalmakhoz. Ennek a nemzetnek sokat és sokszor hazudtak, hogy önbizalmát, tettre készségét aláássák. Erre ráébredt igényel egy valódi nemzeti múltat. Ezt az igényt a kereslet - kínálat jegyében kielégítendő, megfelelő iparág született . " ŐSISÉG TERMELŐ ÉS FORGALMAZÓ KFT-k" egész sora. Ezeket sem szabad egy kalap alá vennünk. Nagyon is kívánatos szolgáltatások, melyeket a hagyományt sporttal összekötő egyesületek nyújtanak, mint pl. lovas íjászat. Mások megint vélt vagy valódi ősieskedéssel kombinált cserkészek... pénzért?
Más sportegyesület sem ingyenes. Veszélyesek a történelmet gyártó áltudósok, de náluk is veszélyesebbek a "kisiklott" akadémikusok. Ők azok, akikről a Yotengrit mesterei nagyon óvnak, mondván, "a legádázabb ellenség nemzeti színekben kiabál".
Sajátos módon a magyarságtudományt, történelmet, nyelvészetet politikummá süllyesztették. Ha szocialista terminusz technikuszt használhatok, "az ellenség keze" ezen a területen mindig "betette a lábát".
A 19. században, a nemzeti ébredések korában a nemzetek ősöket és rokonokat kerestek. A magyarok és a törökök ráébredtek a rokonságra, ami nagyon nyugtalanította a Balkán megszerzésére pályázó cári udvart, de a Habsburgokat is.
A finnugor nyelvelméletet átfunkcionálták származáselméletté, hogy "halszagú" szegény atyafiságot biznyíthassanak a kulturálisan (Adyt idézve) iránszagú szittya seregek .
A magyarságot e téren is megosztják mindmáig. A megosztás sikerének kedvez az "ősiség-gyártókra" jellemző fogalomzavar. Összekevernek nyelvészeti, régészeti, antropológiai fogalmakat, történelmileg pedig összefüggésbe hoznak térben és időben össze nem illő eseményeket, személyeket.
Úgy tűnik, az is magas neki, hogy a népek nem csak diferenciálódás eredményei hanem integrálódásé is.
Ma ugyanazok a háttérerők, melyek annak idején a finnugor származáselméletet propagálták, most egyre hevesebben támadják. Most ugyanis előnyös lenne a finnugor rokonokkal gazdasági kapcsolatba kerülni... Nemrégiben kezembe került egy kiadvány, melyben értelmesebbnek számító, ismert személyiségek követelik, hogy az állam tiltsa be a finnugor elméletet .Az ilyesmi figyelemelterelés is egyéb súlyos problémákról. Mindazonáltal ki kell igazítanom Rádi Antónia megállapítását , mely szerint " Szkítia mint állomáshely valamennyiben jelen van - azáltal, hogy a finnugor származáselméletet mind elveti". Én nem vetem el, csak úgy ahogy valaha tálalták, nem fogadom el. Én ugyanis tanultam finnugor nyelveket és nyelvészetet is. Mellesleg szólva, ha 1956-ban kevésbé exponáltam volna magamat mint forradalmár és nem kényszerülök emigrációba, katedra várt volna rám a finn-ugor tanszéken. Az is megemlítendő, hogy a finnugor származáselméletet először finnugor nyelvészek kérdőjelezték meg. Mert egy nép sem származik egy őstől. Az ural-altáji nyelvek mind rokonok.... A probléma az, hogy a magyarokat mindig etetik valamivel , amikor nemzetközileg valamire nagyon oda kellene figyelni. Olyan vitáknak, hogy Jézus Krisztus, a Húsvéti nyúl, vagy a Csizmás kandúr magyarok voltak-e, nagy ára lehet!
Vannak csoportok, melyek viszont kontra kereszténység sámánkodnak.
Holott keresztény múltunk is van, ezer éves! Ezt az ezer évet nem lehet és nem is szabad múltunkból kiiktatnunk.
A rábaközi tudók szellemi hagyatékát nem egyházalapítás céljából hoztam nyilvánosságra. Könyveim olvasóitól indult el a gondolat.
Ezt én jónak találtam és kézbe vettem az ügyet, nehogy szemfüles aszfalt-táltosok haszonvállalattá manipulálják.
Mi semmiért sem kérünk pénzt.
Szerteszét az országban YOTENGRIT közösségek alakultak. Néhány szemfüles "sámán" is fölfedezte: no lám, van a "Játsszunk ősöket programhoz" ideológia is. Akad igazi sámán is, az meg identifikálja magát YOTENGRIT tanokkal, de több az aszfalt-táltos.
Dilettáns kezekbe helyezni a tudást?!
Noha tényleg tudó táltosok tanítványa vagyok, és ha méltatlan gyarló utód is, tudok egyet-s mást...
Mégis, én elsősorban költő, író vagyok, esetleg tudós, de semmiképpen sem szent...
A mozgalom élére azért álltam, az Egyház élére is, nehogy az ősök tanítását dilettások és kufárok elrontsák.
Ezáltal még több ellenséget szereztem, pedig a könyvekért Egyház nélkül is volt elég. A tudós világ azért orrolt meg, mert kiadtam az anyagot. Magiszteri diplomamunkámat is ebből a témakörből írtam - arra jelest adtak.
Talán illett volna beszolgáltatnom az anyagot, hogy doktoranduszok megélhessenek belőle.
Egyébként semmi új teória nincs a Yotengrit könyvekben. Csupán azt írtam le, ami a tudományt eddig nem érdekelte, a sámánizmus eszmevilágát. Másik oldalon a műkedvelő, alacsony színvonalú áltudományos fórumok... Nekik a fő problémájuk nem is az, hogy bárgyú teóriáik összeomlottak, hanem hogy elvetendőnek tartom isten nevében pénzért segíteni. Én nem tartom a markomat, a Yotengrit Egyház sem fog tizedet szedni. Ebben az Egyházban nincsen pásztor - nyáj viszony. A birkát nyírják.
Emberibb akár utolsónak lenni az emberek, mint elsőnek a birkák között.
Talán ezért utasította el Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság a nyilvántartásba vételt. A legsúlyosabb indok az, hogy nem egy helyen, egy időben írták alá az alapító tagok!!!!
Valójában egy üdvözítő sablonhoz szokott jogi agyvelőkben "elhajlásnak " minősült Yotengrit Egyház egyedisége. Örökség az átkos múltból. Ezeket az álakadályokat legyőzzük. Ami viszont nagyon megdöbbentő az ügyben, hogy Magyarországon senkinek sem tűnik föl a nevezett bíróság súlyos indiszkréciója, nevezetesen, hogy megszegi az adatvédelmet, és előbb közli döntését a sajtóval, mint az érdekeltekkel.

Földrajzilag a közepén vagyunk, mégis nagyon messze Európától!

Máté Imre
(Ezen cikk kivonatolva olvasható a HVG 2009/4. számában)" (Forrás: www.yotengrit.com)

És most íme az előzmény, vagyis a legfontosabb vonatkozó részek Rádi Antónia Korunk őse - A táltoshit követői című cikkéből:

"Hasonló táltosdobolásokat hetente többször is tartanak az országban, sajátos módon általában városi klubokban. A vendéglátóiparból átnyergelt Fehérholló, polgári nevén Kovács László, illetve a hívei között inkább regős-bácsaként emlegetett, tanítóképzőt és Szolnokon repülőtiszti főiskolát végzett, jelenleg főállású hagyományőrző Sólyomfi Nagy Zoltán is érzékeli, hogy nézeteiknek egyre több híve van. Fehérholló becslése: miután a lovas nomád népek (magyar-madjar) augusztusi kunszentmiklósi háromnapos találkozójára, a kurultajra (lásd Táltoslexikon című írásunkat) összesen 70 ezren váltottak belépőt, s több ezren voltak a szervezők is, ő mintegy 80 ezerre teszi azokat, akiket legalábbis mélyen megérintett a magyar őstörténeti világszemlélet. Sólyomfi eközben különbséget tesz azok között, akik a kereszténységen belüli misztikumot keresik, illetve akik – s magát is idesorolja – „mernek korábbra is tekinteni”. Utóbbi csoport több képviselője hozta létre nemrégiben a Yotengrit, a Tengervégtelen Ősszellem Egyházát (az elnevezés első szava türk eredetű, jelentése azonos az utána következő kifejezésével), Máté Imre Németországból a rendszerváltozás után hazatért, jelenleg 74 éves nyelvész-költő, 1956-os forradalmár bácsa vezetésével.
Az egyház tanítása a rábaközi, hansági táltosközösség, a Kormorán Táltos Rend hitelvein alapul, amely Máté kutatása szerint az 1200-as évektől, a kereszténység felvételével együtt járó üldöztetés elől belső emigrációba vonult, s hagyományait egészen a 20. század közepéig megőrizte. Meggyőződésük szerint ez nem új vallás (bü-űn), hanem „a jégkorszaki összeurópai hiedelemvilág” fennmaradt hagyatéka. Ennek zanzája: az isten férfi (Gönűz) és női megnyilvánulása (Ukkó, a magyaroknál utóbb: Boldogasszony) duális egységéből áll a világegyetem. Amúgy elfogadást és toleranciát hirdetnek más nézetekkel szemben, a rábaközi táltoshagyományt sem tartják kötelező dogmának.
Mégis, mihelyt előrukkoltak, a „keresztény-miszticista-lobbi” éles támadásba lendült. E kör főképp Pap Gábor művészettörténész, Szántai Lajos történész, illetve a Hegedűs Loránt református püspök által vezetett Budapest Szabadság téri Hazatérés temploma alagsorában található Szabó Dezső Katakombaszínház szellemi műhelyét jelenti. A HVG munkatársa Pap egyik, történetesen a Szent Korona és a táltosfövegek közötti kapcsolatot taglaló előadásán azt tapasztalta, hogy ez a társaság meglehetősen átpolitizált, és nem mentes az előítéletektől. Egyik fő orgánumuk, a Dobogó mitikus magyar történelem honlap Yotengrit, a butítás művészete címen közölt írást. Meglehet azonban, az ellenzők idejekorán kongatták a vészharangot: a HVG információi szerint a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság elutasította a Yotengrit egyházkénti bejegyzését, az erről szóló határozatot hétfői lapzártánkkor postázták Máté bácsának. "

 

A bejegyzés trackback címe:

https://provokativpolgar.blog.hu/api/trackback/id/tr371007145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása